Financieel management

Overzicht creëren, berekenen, rapporteren, inzicht verschaffen, monitoren en bijsturen.

Ik kom uit een ondernemersgezin. Niet lullen, maar poetsen. Beide ouders, als ook mijn opa en oom hadden hun eigen ondernemingen, van eenmanszaak tot multi-national. In die hoedanigheid werd er thuis altijd over ‘de cijfers’ gesproken en lagen de prognoses en balansen op de eettafel.

40ead19aef0108f04033e1e435b7f109  file000994624806

Ervaring

  • verantwoordelijk voor de gehele administratie
  • optimalisatie procesvoering
  • migratie nieuwe software
  • debiteurenbeheer en crediteurenadministratie
  • controleren en voeren administratie (in- en verkoopfacturen, kas en bank)
  • opstellen prognoses (versus gerealiseerd)
  • opstellen omzetrapportages
  • opstellen managementrapportages
  • aangifte omzet- en loonbelasting
  • aangifte BTW en ICP
  • voorraadadministratie
  • verzekeringen
  • jaarafsluitingen
  • personeelscontracten
  • salarisadministratie

Financiële projecten

  • reorganisatie traject (besparing van 12 naar 2 uur per week)
  • uitwerken ondernemingsplan en begroting nieuwbouw t.w.v. 4 miljoen euro (en gerealiseerd)